XIV. KERÜLETI HÍRHATÁR - A gyepkocka nem azonos a zöldparkkal

XIV. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2024.04.17.
 Szerda
Ma Rudolf napja van.
Holnap Andrea napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2014. 07. 21. 16:26     


A gyepkocka nem azonos a zöldparkkal
A Liget Budapest múzeumépületeinek pályázatára beérkezett munkák esélyeseit július végén hirdetik ki.

A Liget Budapest múzeumépületeinek pályázatára beérkezett munkák esélyeseit július végén hirdetik ki.


A Liget Budapest-beruházást miniszteri biztosként felügyelő Baán László emlékeztetett: az öt új múzeumépületre külön írtak ki pályázatot, és a zsűri mindegyiknél kiválasztotta azt az 5-6 pályaművet, amelyet megvételre ajánlott vagy meghívott a második fordulóba. A Liget Budapest projekt részeként felépülő épületek adnak majd helyet a Néprajzi Múzeumnak, a Magyar Építészeti Múzeumnak, a Fotómúzeum Budapestnek, a Magyar Zene Házának és az Új Nemzeti Galéria–Ludwig Kortárs Múzeumnak. A pályázatot nemzetközi zsűri bírálja el az év végéig, a 75 milliárd összköltséggel épülő új múzeumok átadási határideje 2018. március 15 – írja a Magyar Nemzet.

 

Az Országgyűlés a múlt év végén hozott törvényt a Városliget megújításáról és fejlesztéséről. A fontos változások egyike, hogy kikerül a ligetből a gyermek- és ifjúsági tudás- és élményközpont, amely a korábbi elképzelések szerint a Király-domb alatt lett volna elhelyezve.

 

Az Új Nemzeti Galéria helyét korábban a Hermina út mellett jelölték ki, de most 100-150 méterrel távolabb kerül az úttól, a lerobbant és lebontásra ítélt Petőfi Csarnok helyére. Egyrészt ezzel is zöld területeket lehet megkímélni, másrészt az új tömb tömege ebből a távolságból jobban összefér a Hermina utat szegélyező épületekkel.

 

Fontos előírása lesz a városligeti szabályzatnak, hogy a zöld terület nagysága a liget egészét tekintve a mostani 60-ról 65 százalékra nőjön. S ha az építkezések jelentős része a már jelenleg is beépített vagy leaszfaltozott területeket veszi majd igénybe, ez a célkitűzés valóban megvalósítható. Az egyes múzeumok elhelyezését bírálók, a zöld terület csökkenésétől félők közül jó néhányan nincsenek tisztában azzal – vagy ha igen, szeretnek hallgatni a tényről –, hogy a liget tekintélyes hányada nem épület, nem zöld terület, hanem aszfaltozott út, tér. Az Ötvenhatosok tere például önmagában a liget ötszázalékos lebetonozott területét jelenti.

 

Az ilyen felületek beépítése tehát akár még növelheti is a zöld területet, ha az épületek tetejét termőtalajjal, zölddel fedik be. Márpedig az elképzelések szerint a múzeumok mellé kerülő mélygarázsok felett jelentős hányadban legalább 80 centiméteres, komoly fákat is elbíró földréteg lesz majd. A vízszintes tetejű új épületek esetében pedig kötelező lesz a zöld tetős megoldás.

 

Jelenleg a legnagyobb, összefüggő leaszfaltozott terület a ligetet kettészelő, hosszú, széles út, a Kós Károly sétány, amelyen ma hétköznaponként 10-15 ezer autó zúdul át. Szeretnék az utat lezárni az autóforgalom elől, ami már önmagában is jelentősen csökkentené a Városliget környezeti terhelését.

 

Sokakban él valamiféle félelem attól, hogy ha több látogató jön a ligetbe, nő a környezetszennyezés. A ligeten belül azonban – szemben a mai állapotokkal – tilos lesz a parkolás, nem lesz átmenő forgalom, így a zöld terület összterhelése a jelenlegihez képest radikálisan csökken majd.

 

Egyébként a Városliget mai példátlan környezeti terhelése, hogy egy autópálya, az M3-as forgalmát engedik át rajta, a nyolcvanas évek abszurd közlekedésszervezésének a folyománya. Most a ligeti közintézmények megújításával és fejlesztésével párhuzamosan a parkban tapasztalható folyamatot visszafordítják, a zöld területet bővítik és rehabilitálják. Tényszerű érv nincs amellett, hogy a múzeumépítés, ahogyan a projekt ellenzői hangoztatják, a Városliget „tönkretételéhez” vezetne – hangsúlyozza a miniszteri biztos, aki szerint éppen fordítva igaz: a Liget Budapest projekt megvalósítása egy mindenkinek, minden elemében jobb ligetet fog megteremteni.

 

Baán László sorolja a jótékony változásokat: a pestiek régi vágya valósul meg például azzal, hogy létrejön egy legalább két kilométer hosszú ligeti futókör, ráadásul esti kivilágítást is kap majd. A megfelelő – s jelenleg igencsak hiányos – közbiztonság érdekében önálló rendőrőrs fog létrejönni.

 

Forrás: mno.hu

 

 


További hírek

  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu
  Romos, penészes cserelakást ajánlott a MÁV a mini-Dubaj helyett
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  Karsai Dániel befejezi ügyvédi tevékenységét és kilép a Budapesti Ügyvédi Kamarából
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  A Kúrián is győzött, mégsem jut hozzá a kétmilliárdhoz
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  Közös EP- és fővárosi listát állít az MSZP, DK és Párbeszéd
2024. 03. 28. 21:01 hirhatar.hu
  Magyar Péter a Varga Judit-interjúról
2024. 03. 28. 21:01 hirhatar.hu
  Kútmélyre zuhant a „Petőfi-film” nézettsége
2024. 03. 28. 21:01 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport