2011-ben Lengyelország a formatervezés legrangosabb hazai mustrájának díszvendége. Ennek oka egyfelől az aktuális lengyel EU-elnökség, mely kiváló apropóul szolgál egy szokásosnál hangsúlyosabb lengyel prezentációhoz, azonban nem pusztán egyszerű tiszteletkörről van szó.
"A lengyel design csillaga fényesen ragyog, nemzetközi jelenlétük talán soha nem volt ennyire erős. London, Milánó és Berlin designvásárai és fesztiváljai nem múlhatnak el lengyel kiállítások nélkül. A modern, dinamikus Lengyelország képéhez elválaszthatatlanul hozzátartozik a design, s a világ olyan lengyel tervezők és brandek nevét tanulta meg az elmúlt években, mint pl. Tomek Rygalik, Oskar Zięta, a Malafor vagy éppen a Moho design." írják maguk a Design Hét szervezői.
A komplex lengyel programblokk ékszer- és divat-show, kiállítások, előadások által ad hírt a kortárs lengyel design különböző területeinek helyzetéről, alakulásáról.
A hagyományosan megrendezésre kerülő programokat idén is a szervező Design Terminál saját projektjei egészítik ki: sztárdesigner előadás, fesztiválnyitó kiállítás, design túrák, Nyitott Stúdiók, vásárlási akció, valamint kreatív workshopok felnőtteknek és gyerekeknek.
A 2011. évi téma: COULEUR LOCALE (azaz helyi szín, helyi árnyalat)
Ez az eredetileg a francia romantikához köthető művészeti szakkifejezés a Design Hét Budapest fesztivál idei szlogenjeként az ország vizuális kultúrájának egyedi vonásaira, designértékeire utal. Olyan helyi árnyalatokra és színekre, amelyek sajátos közép-európai helyzetünkből és létünkből következnek, s amely értékekre a globalizálódó világ is intenzíven kíváncsi. Milyen is a kulturális DNS-ünk? Miben áll a sajátszerűségünk, melyik az a szín, amellyel mi gazdagítjuk a vizuális és tárgyi kultúra egészét? Számos designer szerint a kulturális és földrajzi háttér, a történelem, a lokális színek és a hagyomány azok az inspirációs források, amelyek alkotói tevékenységüket hitelesítik. Vizuális és tárgyi kultúránk, a nyelvünkhöz hasonlóan elidegeníthetetlen. S ez minden nemzet esetében ugyanígy igaz. Másságunk, elkülönböződésünk és önazonosságunk a társnemzetekkel folytatott párbeszéd viszonylatában körvonalazódhat, illetve idegen kultúrák alapos ismeretén keresztül tudjuk megfogalmazni sajátszerűségeinket, egyedi értékeinket. A globalizáció legfontosabb hozadéka lehet a számunkra, hogy ideális esetben tükörként funkcionál, amely segít megpillantani, felismerni saját arcunkat. A Design Hét Budapest fesztivál ezt a nemzetközi párbeszédet segíti. Miközben összegyűjti és felmutatja a hazai design értékeit, nemzetközi kontextusba is helyezi őket, hogy Magyarországot végre felrajzolhassa a világ designtérképére.