|
|
|
Tweet |
|
|
|
Világosan látszik, hogy félmegoldás született. De most már legalább vannak válaszok is a kérdésekre. Már amelyikre.
ÁLLÍTÁS: A zuglói önkormányzat hihetetlenül magas parkolódíjakkal sarcolja a lakókat. A kerületeknek, így Zuglónak sincs ebben semmiféle mozgástere. Az önkormányzatnak kizárólag a helyi kedvezményrendszer kialakításánál van lehetősége szabályozásra. Ennek megfelelően azt, hogy Zuglóban milyen parkolási díjak vannak, nem a helyi önkormányzat, hanem a fővárosi közgyűlés határozta meg rendeletében Budapest egész területére: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?rendelettar=fovaros&docid=A1000030.FOV
A fővárosi rendelet 9.§-a szabályozza az övezetekhez tartozó díjtételek számítását. Az alap a mindenkori BKV vonaljegy ára: 350 Ft (lásd. 9.§ (2)) A 9.§-nál lévő táblázatban látható, hogy egyes övezetekben (melyeket szintén a főváros sorol be, a rendelet 2. sz. mellékletében található a felsorolást) milyen szorzót kell alkalmazni. 1. övezet = 350 x 1,5 525 Ft
ÁLLÍTÁS: A zuglói önkormányzat figyelmen kívül hagyta az albérlőket, nekik semmilyen kedvezmény nem jár. A zuglói önkormányzat azoknak nyújt ingyenes parkolási lehetőséget, akik az állandó lakhely mellett a gépjárműadót is ebben a kerületben fizetik, ez a két kritérium pedig csak egyszerre tud teljesülni. Az ügyintézők minden esetben elmondják az érdeklődőknek, hogy az állandó lakcím létesítése nem jelent a bérbeadó számára kockázatot, hiszen jogszabály alapján a lakástulajdonos a bérlőt bármikor kijelentheti ingatlanából. ÁLLÍTÁS: A zuglói önkormányzat a Hungária krt.-on nem engedi meg a kedvezményes parkolást, hiába van az ott lakóknak jogosultságuk erre. A fővárosi parkolási rendelet (30/2010. (VI. 4.) Főv. Kgy. rendelet 10.§ (4.)), egyértelműen kimondja, hogy parkolási kedvezményt a kerület csak saját tulajdonú területeire adhat, fővárosi tulajdonúra nem. Ez nem csak Zuglóban van így, hanem minden kerületben. A kerület képviselő-testülete szeretne ezen változtatni, ezért azt tervezi, hogy kezdeményezi a fővárosi rendelet módosítását. ÁLLÍTÁS: A parkolózónák megrajzolásával jól kiszúrtak azokkal, akik a zónák szélén laknak, mert ők már nem igényelhetnek kedvezményt, de parkolni sem tudnak, mert nincs hely, hiszen akik ingyen akarnak parkolni, kiszorítják az ott élők autóit. A parkolózónák szélén élők valóban kedvezőtlen helyzetben vannak, éppen ezért az önkormányzat a bevezetés tapasztalatait figyelembe véve fogja a továbbiakban az újabb kerületrészeket bevonni a fizetős övezetbe a helyiek érdekeit szem előtt tartva. A parkolási rendszer egyébként éppen azért lett bevezetve, mert a szomszéd kerületből – ahol már fizetni kell a parkolásért – átparkoltak az autósok a zuglói ingyenes területekre. Így Zugló volt az, aki a parkolózóna határából eredő hátrányokat elviselte. Olyan parkolózónát egyébként még senkinek sem sikerült kitalálnia, aminek nincs széle. ÁLLÍTÁS: A zuglói önkormányzat feleslegesen borzolja az idegeit és rabolja az idejét a parkolóknak azzal, hogy begépelteti a rendszámot a parkolóautomatákba. Azok a gazdálkodó szervezetek, amelyek nem éves kedvezményt váltanak ki, illetve a 2. autóhoz járó kedvezménynél az állampolgárok a rendszámuk begépelésekor már automatikusan kedvezményes áron kapják a parkolójegyet, hiszen a rendszer (az előzetesen regisztrált) rendszám alapján beazonosítja őket és jogosultságukat. Másodlagos szempont volt a visszaélések kiszorítása (a rendszámra szóló parkolójegy nem sokszorosítható). ÁLLÍTÁS: Ha ennyire okos az automata, akkor a teljesen fölösleges parkolójegyet nyomtatni és azt visszasétálva kitenni a szélvédőre. A fővárosi parkolási rendelet nem veszi figyelembe az új típusú parkolási órákat, és előírja, hogy a parkolójegyet kell váltani és azt jól látható helyre ki kell tenni. A fővárosi rendelettel ellentétes szabályozást nem alkothat a zuglói képviselő-testület. Megoldást az jelenthetne, ha a Főváros ,,korszerűsítené” rendeletét, amely az évek múlásával nem követte a parkolóórák technológiai fejlesztését. ÁLLÍTÁS: Zuglóban nem lehet SMS-sel parkolást kezdeményezni és mobiltelefonnal fizetni. A parkolás bevezetésének első napjától, azaz szeptember 1-től működik a mobilfizetés a kerületben. Aki ennek ellenkezőjét állítja (hirado.hu, Origo), az hazudik. ÁLLÍTÁS: Zuglóban nincs türelmi idő, azonnal ment a bírságolás. Zugló képviselő-testülete rendeletben határozta meg, hogy a szeptember 1-én induló fizetőparkolásnál szeptember 8-ig türelmi időt ad a parkolóknak. Az egy hét türelmi idő alatt nincs bírságolás, csak figyelmeztetik azokat, akik parkolójegy nélkül várakoznak.
|
|
|
|