|
|
|
Tweet |
|
|
|
Exkluzív dokumentum jutott az iho.hu /repülés rovatvezetője kezébe, amelyben egy már üzleti tervvel és potenciális befektetőkkel rendelkező, de továbbiakat kereső társaság állt a nyilvánosság elé. A „Civil Társulás az Új Magyar Légitársaságért – Híd a Világra” nevű szervezet tagjai globális légitársaságban gondolkodnak, külső támogatás nélkül akarják fenntartani magukat, éppen ezért költséghatékonyan gazdálkodnának.
Amióta a Malév megszűnt sok hírben olvashattunk arról, hogy kik és milyen formában szeretnének légitársaságot alapítani. Mindezidáig azonban egyik tervből sem lett még semmi. A dokumentum szerint a kormány is szeretne új magyar légitársaságot létrehozni, de mint ismeretes, pénzt nem tud biztosítani erre semmilyen formában.
A társaság „kisbefektetői körre épül, de kizárólag üzleti alapokon szervezett légitársaság” lenne. Ezek az egyébként nem magyarországi befektetők az üzleti modellt alkalmasnak és életképesnek minősítették, és ezért hajlandók finanszírozni azt. A következő periódusban felmérik a kistulajdonosi és részvényesi kört, a bevonható potenciális partnereket, megalapítják a Zrt.-t, szerződéseket kötnek és elindítják a légitársaságot.
Az iho. hu/repules szakportál értesülései szerint globális társaságban gondolkodnak, amelynek központjai lesznek Ázsiában, Latin-Amerikában, Afrikában és Észak-Amerikában is. A légitársaság nem feltétlenül a nagy légiközlekedési csomópontokat venné igénybe, hanem a kereslet, például a nemcsak magyar diaszpóra utazási szokásai szerint repülnének kisebb városokat is összekötve, illetve kisebb városok és a nagy légikikötők között.
Amit eddig semelyik cég nem vállalt fel a Malév bukása óta, ez a vállalkozás megpróbálná azt a ráhordó szerepet is betölteni, amit a magyar nemzeti légitársaság a közép- és kelet európai, illetve a balkáni térségben töltött be. Vagyis összegyűjti azokat az utasokat, akik aztán ugyanezzel a légitársasággal repülnének a tengerentúlra.
A társasági alapkoncepciója szerint nem támaszkodna külső segítségre, és nem a fapados modellt követné. Magas szintű szolgáltatást nyújtana, viszont a vállalat maga ugyanolyan karcsú lenne, mint a diszkontoké. Nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy csak Budapesten mintegy 2500 embert foglalkoztatna közvetlenül, és legalább 30 ezret közvetve. A nemzetközi hálózat létszáma 5000 fő, a generált munkahelyek száma 60 ezer lenne.
Gépeit nem lízingelné, hanem a piacon jelenleg fellelhető, két-három éves, költséghatékony utasszállítókat vásárolna. Az alapítók típusról és a gépek számáról nem akarnak még beszélni, mert ezzel rontanák piaci esélyeiket, de az biztos, hogy a Malévhoz képest jóval nagyobb flottát szeretnének, közép- és nagy hatótávolságú gépek beszerzését egyaránt tervezik. |
|
|
|